donderdag 9 augustus 2012

Brocante




Brocante, ik ben er dol op. Die zoete, nostalgische en dromerige sfeer die altijd hangt op brocante-markten en in brocante-winkels. Ik ben altijd zo benieuwd waar zo'n oude kast gestaan heeft en wie er op dat bankje gezeten hebben. Wie droeg die hoed en van wie was dat bloemetjesservies? Helemaal nieuwsgierig word ik wanneer er initialen geborduurd zijn op linnen servetten en lakens! 
Ik heb een kleine selectie afbeeldingen met brocante-stijl geplaatst om even heerlijk je brocante-hart aan op te halen!

The Paper Mulberry: Brocante Rose (source: http://4.bp.blogspot.com/-RvtveNaDYjw/TZyl8OO4iFI/AAAAAAAABHw/yXoB5NNyBlw/s1600/ThePaperMulberryBrocanteRose5.gif)




Wanneer ik onderweg ben en langs een brocante-winkel kom, is de drang om te stoppen heel groot. Het is net een 'op zoek naar de schat'-spel! Later, als ik groot ben, wil ik heel graag een B&B beginnen, liefst in Frankrijk. De droom van velen met mij hier in het koude Nederland! Als ik dan mijn perfecte B&B heb gevonden, stouw ik het vol met brocante! Het is dat nostalgische en romantische sfeertje wat brocante zo aantrekkelijk maakt. Het geeft ook een bepaalde chique charme aan kamers en hoekjes.
Heerlijk, het geeft een kamer warmte en liefde. Brocante, ik ben er dol op.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten