zaterdag 9 november 2013

Interview: Stephanie Koster van Coos-je.nl

Webshops zijn er in alle smaken en kleuren. Maar er springt er ook altijd eentje uit. In mijn geval is dat Coos-je.nl. Prachtige en leuke scandinavische accessoires en klein meubilair voor in huis. Maar ook meteen een inspirerend blog waar Stephanie haar liefde en kennis voor scandinavisch design deelt. Een totaalpakket om nader kennis te maken met Scandinavisch design en styling. En een heel leuk totaalpakket! Dit deed me besluiten om Stephanie Koster van Coos-je te benaderen en haar eens te interviewen. En kijk ook mee in haar mooie huis!


Wie is Stephanie Koster?
Mijn naam is Stephanie Koster, getrouwd, moeder van 3 jongens, webshop eigenaresse van Coos-je en blogger. Na jaren als management assistente en HR medewerkster te hebben gewerkt bij een expediteur op Schiphol ben ik een half jaar geleden mijn droom gaan uitvoeren, een webshop in woon accessoires. In de toekomst wil ik proberen deze uit te breiden met kleine meubels. En wellicht ooit ver in de toekomst nog een stenen winkel (mijn grootste droom!).


Hoe ziet een dag eruit voor jou?
De dag begint vroeg met drie kids die naar school moeten. Als ze de deur uit zijn begin ik meestal met een bak koffie achter mijn IMac. Mail bijwerken, administratie, shop bijwerken, andere blogs bekijken etc. Daarnaast heb ik ook nog andere afspraken en dingen die ik moet doen. En tussen de bedrijven door ook nog het huishouden, kids die sporten etc. Momenteel heb ik geen baan. 

Verklaar de liefde voor interieur en styling!
Er is geen verklaring voor mijn liefde voor wonen, die heeft er altijd al in gezeten. Soms tot groot verdriet van mijn man haha.... Ik botvier te veel in ons eigen huis ben ik bang.... Dit deed ik vroeger thuis ook al. Om mijn ei kwijt te kunnen ben ik Coos-je begonnen. Ik moest er iets mee doen. Daarnaast geef ik ook interieur adviezen aan andere mensen. 
Het begon met bloggen. Waaruit is het bloggen ontstaan?
Van de een op andere dag ben ik begonnen met bloggen in oktober 2011. Ik weet niet meer precies wat ik dacht. Ben op een avond gewoon een blog gaan bouwen.

Je bent Picture Love gestart. Vertel daar eens iets over.
Picture *LOVE* is bedoeld om een liefde voor een bepaalde (interieur) foto te delen met anderen. Ik kwam zoveel foto's tegen op o.a. Pinterest en andere blogs waar ik op slag verliefd op kon worden. Dacht ik ben vast niet de enige die dit heeft. Wellicht een leuk concept om met anderen te delen?

Daarna (na het blog) volgde de webshop. Was het een logische stap?
Voor mij wel, niet voor iedereen uiteraard. Ik had het advies gekregen van Jeanette van Combitex (ik ken haar goed) iets met mijn "hobby" te gaan doen. Doe er iets mee zei ze tegen me, doe waar je goed in bent. En dat heb ik gedaan.

Omschrijf jouw webshop eens qua stijl en producten?
Ik verkoop alleen producten van Scandinavische merken met uitzondering van Storebror, een Nederlands merk maar Zweeds georiënteerd. De stijl is neutraal, natuurlijk en minimalistisch. Geen poespas.

Jouw stijl is een geliefde stijl. Sla de VT Wonen maar open. De liefde voor Scandinavisch design en manier van stylen is groot bij vele bladen en bloggers. Het is natuurlijk ook erg mooi, het wit, het zwart, minimalistisch design, geen poespas en kleurige accenten. Heb je deze stijl ook in jouw interieur gebracht en wat maakt volgens jou deze stijl zo aantrekkelijk?
Mijn eigen huis is licht, neutraal en minimalistisch (niet te veel kleur, hoofdzakelijk wit, zwart, grijs gecombineerd met licht/blond hout). Veel mensen die in mijn huis komen vragen zich vaak af of wij er net wonen of gaan verhuizen haha.... We wonen er echter al 9 jaar. Al blijft ons huis een project, het is nooit af. Verzin altijd weer iets nieuws omdat ik te veel zie en met de dingen mee wil. Denk dat veel vrouwen die iedere dag bezig zijn met wonen, net als ik, zich hier in kunnen plaatsen.

 Wat zijn momenteel jouw favoriete producten en merken in de shop?
Ik ben dol op de Gran kussens van Fine Little Day, die lopen ook heel erg goed.

Wat mis je nog in de webshop/ wat zie je nog graag toegevoegd?
Ik zou graag nog kleine meubels zoals krukjes, (bijzet)tafeltjes en stoelen willen toevoegen aan mijn shop. Ook wil ik de verlichting uitbreiden. Helaas moet ik geduldig zijn. Het is een grote investering. Je kunt niet alles tegelijk.

Men kan je ook benaderen voor interieur advies?
Jazeker, graag zelfs! Ik doe niets liever. Help graag andere mensen.

Heb je nog tips om het interieur een herfst of winterlook te geven?
Gezelligheid zit hem niet in veel dingen in je huis plaatsen. De toevoeging van een mooi warm plaid op je bank, een paar warme kussens van wol of een schapenvacht. Gebruik een warme kleur als accent. Een paar kaarsen in een mooie kandelaar. De nieuwe trend koper en goud doen het ook goed voor de winter.












Stephanie, bedankt voor dit interview! 



5 opmerkingen:

  1. Totaal plaatje is heel leuk geworden Jessica! Heel veel dank!
    Ga het even promoten overal ☺

    Groetjes,

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan Stephanie en ook jij veel dank voor je tijd!

      Verwijderen
  2. Wat leuk. Mooi interview, lekker om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen